Saturday, March 7, 2009

hukuman penjara seumur hidup

"ape yg korg paham tentang undang2??
aku pon x pandai sgt klu bab undang2 ni..
so org cite kite dngr jer la..hehee..
ni yg aku dpt utk di kongsikan bersama"

hukuman penjara seumur hidup

takot kan dngr hukuman ni...huhuu...ape yg aku paham utk hukuman ini ialah persalah itu akan dihukum dengan cara tinggal d dlm penjara smpai la die mati

korg pon mst ade pahaman msng2 kan??

erm..rupe2 nyer salah tanggapan aku tu..

Ms A pon memberikan la jwp yg betul

persalah itu bukan la akan d penjarakan sampai mati..die cume akan duduk d dalam penjara selama mana die hidup..
erm..kite bg example la eh..senang ckt nk phm..

example: konon la kan aku persalah tu..umur aku skunk 21 thn...so aku akan d penjara kan selama 21 thn jugak...itu la yg d name kan penjara seumur hidup..selame mane kite hidup..selame itu jugak la kite akan d penjara kan..huhuu...takotnyer.


6 comments:

  1. saya tau dah cik syena..
    contohnya la kan umur saya 23 tahun masa saya dipenjarakan.nanti saya kuar penjara umur saya 46 tahun..huhuhu..ini la dinamakan penjara seumur hidup..huhuhuhu..memang menakutkan..sape la nak masuk penjara begitu lama..saya pon taknak..so berbuat la baik semasa kita hidup ni kan..Peace..

    ReplyDelete
  2. ooo
    mr ezany tau dulu la drpd sy
    hehee
    sy lmbt ckt
    =(

    ReplyDelete
  3. hehehehe..
    saya tau lama dah syena.
    rasanya masa saya darjah 6 kot..
    hehehhee..

    ;p

    ReplyDelete
  4. wah
    gle hebat
    kesimpulannyer kat cni
    sy org yg lembab
    =(
    sedey nyer

    ReplyDelete
  5. syena jgn cakap mcmtu..
    ilmu ni tak kira bila kita terima tapi kalau kita tak manfaatkannya tak guna jugak..kita tak berkongsi dengan org lain pon tak guna jgk...syena telah berkongsi ilmu dgn org lain dan ini sesuatu yang sgt dibanggakan dan sangat bagus..tahniah!!!

    ReplyDelete
  6. Ouh ingatkn ramai yg komen post noh, rupenye2 sdg chatting yg mane lebih mudah dibuat kt YM!

    ReplyDelete