Monday, May 18, 2009

adek ku


kali ni aku nk cerita kan sesuatu yg sedey bg aku...

bkn la tujuan utk membuka pekong di dada...
tp aku sgt kecewa dgn sesetegah sikap manusia ni..

erm...
adek aku...die di lahirkan sebagai seorg yg tidak sempurna..tidak sempurna dari segi fizikal..bkn mental...cume kaki die...panjang sebelah...
aku lebih senang menggelarkannye sbg "JENGKIT" kpd adek
cam terase terhina gile nk ckp "TEMPANG"..sebak ati aku nk ckp tempang...

mcm biasa..lepas blk sekolah...adek akan cite ape yg die buat kat skolah...
mkn ape..beli ape...kene mara ngn cikgu or pape jer yg bes bg die.....

tp smlm die menceritakan sesuatu yg sgt sdy...

adek : "angah,td kan kat sekolah ade bdk tahun 3 F ejek adek punyer kaki"

wah,tergamam aku dgr..aku sensitif bab2 ni...aku x suke org ckp cmtu kat adek aku..lg pon die terlalu kecik bg aku..xsesuai ngn umor die utk terima ejek tu...

angah : "adek kenal ke bdk tu?"

adek : "x..adek x kenal..die kwn zara...angah,klu die ejek org lame2 kaki die pon jd jengkit jgk kan?"

angah : "bkn cm tu..klu die ejek adek..xsemesti nyer kaki die akan jengkit jgk...tp ALLAH s.w.t akan bg balasan yg same dgn ape yg die buat"

aku terdiam kejap..rasa cam air mate ngah menitis jer...
wah..sedey nyer....

klu la aku dngr dgn telinga sendiri yg bdk tu ejek adek mmg mampos bdk tu...hohoh!!

angah : "pastu adek nagis ke?"

adek : "x..adek x nages pon"

angah : "adek jgn nages taw..adek kene kuat..jgn layan org cmtu..adek buat ape ngn bdk tu?"

adek : "adek tolak bdk tu...ambik kau!! (dgn nada yg mara)....sape suruh ejek adek lg"

hohoh!!..bgs jgk adek aku ni.. =))
dngr jer cerita ni dr adek..mmg aku xder mood lamgsung ari tu...maaf la..aku mmg emo lbh bab2 ni..
pas adek cite psl ni..aku terus cite kat Mr Ikan bilis...walaupon ms tu Mr Ikan bilis ngah bz keje...mst jgk bg taw...

aku syg sgt3 kat adek..walaupon aku ade ramai lg adik2 lain...tp die la 1-1 nyer adek pompan yg sama mak ngn sama ayah..die sorg jer...xde lain da....die da jd cm kwn aku jgk..kadng2 die la teman g mane2...tp phm2 la..klu bwk die..ade jer yg die nk paw...huhu..klu x abis 10 hengget kat die sorg mmg x sah..

walaupon bdk tu mmg ade mulut...tp die xder hak nk ckp cmtu kat adek...kurang ajar tol...cian mak bpk kau kan....hahah!!..
mara btl aku....




3 comments:

  1. alaa relax la syena,jgn emosi sgt.x semua manusia dilahirkan kt dunia ni sempurna,aku pn ade kelemahan tersendiri kn,ape yg penting kita kena tabah la ek,byk2 bersabar.insyaallah suatu hari nanti berkat kesabaran kita tu tuhan akan gantikan dgn kegembiraan yg x terhingga.hhuhu ;p

    ReplyDelete
  2. sabo ina..aku phm prasaan ko n jgn emo sgt
    spe2 pn kalo de kt tmpat ko msti akn rse cm2,tp nk wat cmne 2smue khendak tuhan.kalo aku la kn, sok arinye aku g carik dak kcik 2 kt skolah.nk jd pe2 pn jd la,lantak la...hohooh!!!

    ReplyDelete